Igal aastal jõuab poelettidele uusi jooke, mis konkureerivad vanade lemmikutega. Mõni neist suudab turul kanda kinnitada ja külmkapiriiulil tarbija tähelepanu võita, teine mitte. Miks mõni toode püsib letil, kuid teine jääb ajale ja tarbija ootustele jalgu? Naturaalsus, vähendatud suhkrusisaldus ja tervislikkus on joogitööstuse kolm suurt trendi, mis on alguse saanud tarbija muutuvatest eelistustest. oogitootja on silmitsi väljakutsega valmistada jook, mis maitseb hästi, kuid millel on ka teatav lisaväärtus – olgu selleks siis naturaalsete mineraalide ja soola sisaldus või vähene suhkur ja kalorsus. Sel kevadel tõi kodumaine joogitootja A. Le Coq müügile mitu põnevat mittealkohoolset toodet, mis pakuvad lisaks heale maitsele teisigi hüvesid.
Eestlased on veeusku
Vesi on in ja selles pole kahtlust. Nagu tõestavad ka viimaste aastate müüginumbrid, on erinevad mineraal- ja maitseveed eestlaste südamed võitnud. A. Le Coqi üheks vahvamaks uueks tooteks on sel suvel Aura Schörle, mis on valmistatud mahlast ja mineraliseeritud veest. Tootesse pole lisatud suhkruid ja selle kergelt magus maitse tuleb ainult mahlast.
Schorle-stiilis joogid on pärit Saksamaal, kus need on tänini populaarsed. Klassikaline Schorleon gaseeritud mineraalvesi veini või õunamahlaga. Algupäraselt loodi jook selleks, et lahjendada veini, kuid saada samal ajal siiski mõnusat maitseelamust. Peagi hakkasid üha enam populaarsust koguma ka alkoholivabad versioonid.
Toitumisnõustaja Teele Teder sõnab, et tal on hea meel näha, kuidas erinevad maitseveed ja mineraliseeritud veega tooted võidavad üha enam gaseeritud karastusjookide fännide südameid. Teele sõnul on Aura Schörlel veel üks oluline lisapluss. „Seda on rikastatud meile hädavajaliku magneesiumiga, mille puudus on organismis kerge tekkima. Magneesium osaleb rohkem kui 300 ainevahetusprotsessis, mis tähendab, et selle puudus mõjutab tervist väga laiaulatuslikult. Üks pudel Schörlet sisaldab lausa 56% täiskasvanud inimese päevasest magneesiumivajadusest.“
Õlleta ei saa, alkoholita küll
Lisaks erinevatele veepõhistele jookidele teeb maailmas ja ka Eestis ilma alkoholivaba õlu. Tänapäeval kasutatav tehnoloogia tagab alkoholivaba õlle hea maitse, kuid võtab joogist alkoholi. Alkoholivaba õlu on sobib suurepäraselt ka alkoholivabade kokteilide valmistamiseks. Seda kunsti valdavad taas hästi sakslased, kes panid esimest korda pudelisse joogi nimega Fassbrause. Fassbrause on klassikaliselt alkoholivabast õllest ja sidrunimahlast valmistatud jook, mis on hea suvine janukustutaja. A. Le Coq tõi oma Fassbrause poelettidele eelmisel kevadel, uudse kontseptsiooniga toode on võitnud paljude südamed. Sel kevadel sai klassikaline Fassbrause endale sõsartoote, milles kohtuvad alkoholivaba õlu ja virsikumahl.
Lisaks autojuhtidele hindavad alkoholivaba õlut üha enam sportlased, kes saavad sealt kasulikke antioksüdante (e polüfenoole) ja B-grupi vitamiine, mis aitavad raskest treeningust ning võistlusest paremini taastuda. Alkoholivabast õllest on saanud hinnatud spordijook, mida pakutakse erinevatel jooksu-, suusa- ja rattamaratonidel üle kogu maailma. Selles segmendis on A. Le Coqil ette näidata Eesti turul ainulaadne isotooniline õlu – A. Le Coq Premiumi alkoholivaba nisuõlu, mis on oma omadustelt võrdväärne isotoonilise spordijoogiga. Isotooniline tähendab teisisõnu seda, et organism suudab tarbitavast joogist kiiresti oma kaotatud vedelikuvarud taastada.
Alkoholivaba õlu on ideaalne toode seilajatele ja merekarude kaptenikastidesse, et janu silmanägemist ei võtaks!